سومين سالگرد ماهنامه مشعل
دستگير صادقي دستگير صادقي

دوست عزيز مصطفي روزبه

 

 

 " مشعل " پا به چهارمين سال نشراتي خود گذاشت.  ميخواهم  به اين مناسبت صميمانه ترين شادباشهای خويش را به شما ، همکاران ماهنامه و خوانندگان عزيز ، پيشکش نمايم.

 

بنگاه نشراتي « مشعل » در جريان اين مدت، به مسايل گوناگون افغانستان عزيز پرداخته و در عرصه های سياسي ، اجتماعي و فرهنگي ، مطالب فرواني را به نشر سپرده است. گروه بزرگي از نويسندگان آگاه و وطن دوست در تداوم اين کار شريفانه ، بي دريغ و صميمانه باهم همکاری داشته اند.

 

نقش شما دوست عزيز در جهت پيشبرد و تنظيم کار نشراتي ،  تهيه مطالب جالب ، تطبيق پاليسي نشراتي و بالابردن سطح کيفي ماهنامه و همچنان سايت " مشعل " در شبکه بين المللي انترنت قابل ستايش است. با تمام دشواری ها و دلتنگي های که کارنشراتي در غربت به آن مواجه است، ولي شما با متانت و حوصله مندی به اين کار شريفانه ادامه داده و روز تا روز دست آوردهای بيشتر داشته ايد.

 

همانطور که در برنامه و مشي «مشعل» آمده است: اين بنگاه نشراتي ، مدافع اقتدار ملي ، تماميت ارضي ، استقلال و ترقي افغانستان بوده ، از فرهنگ و سنن پسنديده ملي و ارزشها و ميراثهای عالي فرهنگ انساني دفاع نموده ، و به اصول و موازين پذيرفته شده در اعلاميه جهاني حقوق بشر و ميثاقهای بين المللي مربوط به آن ، اعتقاد راسخ داشته است. بر علاوه مشعل زمينهً تبادل نظر ، گفتگو و تفاهم ميان همه وطن دوستان ، هواخواهان آزادی ، صلح ، دموکراسي ، ترقي و عدالت اجتماعي را فراهم نموده  و در امر نزديک شدن آنها و وصل حلقه های جدا مانده از هم صادقانه مساعي بخرچ داده است.

 

اميدوارم سالي که در پيشرو است برای  «مشعل» سالي پُر از دست آوردهای بزرگتر باشد و اين بنگاه نشراتي  بتواند هر چه بيشترجايگاه مناسب و شايسته خود را در صف انديشه ورزاني که در راه آزادی ، دموکراسي و عدالت اجتماعي ، و در دفاع از خواسته های برحق مردم ، بخصوص توده های رحمتکش افغانستان ، قلم و قدم مي زنند ، آنطوری که بايد بدست آرد.

با درود ها

 


April 2nd, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها